Burāšanas skola
Nautica dibināta 2008. gadā un ir pirmā skola Baltijā, kurā ir iespējams iegūt International Yacht Training akredidētu sertifikātu, kurus atzīst visvairāk organizāciju visā pasaulē. Tāpat, esam oficiāli akreditēti arī Latvijā CSDD (Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijā). un pie mums iegūtās jahtu kapteiņu tiesības ļaus kuģot visās pasaules jūrās un okeānos!
Nautica piedāvā plašu atpūtas jahtošanas un laivošanas apmācību klāstu, sākot no iesācēja līmeņa līdz pat atpūtas kuģa kapteiņa līmenim, gan buru, gan motorjahtām. IYT sistēmā iespējams apmeklēt arī sertificētus profesionālos jahtu burātāju kursus, kuros jūs varat iegūt kvalifikāciju, kuru varēsiet izmantot ne tikai izklaides, bet arī komerciāliem nolūkiem (pasažieru pārvadāšanai, apmācībai u.t.t.).
Mūsu skolā jūs varat apgūt visus iespējamos Latvijas buru un motorjahtu tiesību līmeņus:
✅ Buru un motorjahtu vadītājs iekšējos ūdeņos,
✅ Jahtu vadītājs piekrastes ūdeņos,
✅ Drošības kursu, kas nepieciešams, ja vēlaties nodarboties ar komercdarbību,
✅ International Yacht Training atzītos “Introduction to Boating”, “International Crew”, “International Bareboat Skipper”, “Yachtmaster Coastal”, “Yachtmaster Offshore”, “VHF Radio Comunications”, “Small Powerboat” and “RIB Master International” sertifikātus.
✅ IYT ir partnerskolas 58+ pasaules valstīs un IYT apmācību var iegūt 300+ kuģošanas skolās.
Skolas dibinātājs – ASKOLDS HERMANIS
⛵Burāšana ir dzīve uz viļņa. Lielākā veiksme slēpjas spējā ieskatīties dabai acīs, un varbūt arī sev. Jūrā esam prom no pārmērīgās informācijas plūsmas, no zemes uzdevumiem. Paliekam tikai kopā ar to situāciju kas ir šobrīd un šeit. Sava veida meditācija. Daudzi to nemaz nevar, bet daudzi nemaz nevar bez tā. Lietām, kuras cilvēki nespēj sasniegt parasti tiek meklēti attaisnojumi. Bet patiesībā mēs varam visu, ja to ļoti gribam. Jūra sniedz iespēju arī sevi meklēt un atrast, saplūst ar dabu, atslābinot uzmācīgās krasta domas, kas liek mums dažkārt skriet kā vāverēm ritenī.
⛵Viens no lielākajiem aizspriedumiem, ka jahtas ir dārgas un to nu var atļauties tikai oligarhi. Bet patiesībā gandrīz katrs var piemeklēt savai rocībai atbilstošu laivu. Bet ne vienmēr tas ir vajadzīgs, līdzīgi kā katram slēpotājam nevajag privāto slēpošanas trasi. Uz katras jahtas ir vajadzīga komanda. Un tā jau ir iespēja burāt dodot pienesumu ar savu darbu. Starp citu burāšanas izmaksas ir ļoti līdzīgas kalnu slēpošanas izmaksām. Nav tas lētākais prieks, bet tomēr pieejams lielam vairumam gribētāju.
⛵ Es, sāku burāt 2000. gadā, bet ar motorlaivām esmu saistīts jau no bērnības. Mani uzaicināja pavizināties ar jahtu, un tas tik ļoti iepatikās, ka meklēju iespējas to darīt biežāk. Vēlāk saņēmu uzaicinājumu piedalīties “jahtu talkā”, palīdzēju nokasīt veco krāsu un aktīvi piedalījos citos darbos. Kā rezultātā mani paņēma līdzi mēnesi ilgā ceļojumā. Sāku arī burāt regatēs. Tas vēl bija tas laiks, kad kapteinis mēdza iedot naudu autobusa biļetei, lai tiktu uz treniņu, jo biju vēl students RTU. Lēnā garā no kuģapuikas kļuvu par noderīgu komandas locekli. Parādījās arī pirmie piedāvājumi kuģot tālāk, un jau ar krietni modernākām un jaunākām laivām. Pirmais brauciens bija ar buru katamarānu Namejs no Rīgas uz Vāciju un atpakaļ. Tas iemācīja daudz, galvenokārt sadzīvošanas prasmi. Un nāca arī atklāsme, ka vēlos ar to nodarboties, tikai vēl nebija skaidrs kā to varētu pārvērst par dzīvesveidu tā, lai krasta darbs netraucētu burāšanai.
⛵ Pēc dažiem gadiem, kā komandas biedrs, biju jau vairākas reizes apkuģojis apkārt Eiropai. Vēlāk pabeidzu arī kapteiņu kursus un atskārtu, ka tie ir devuši tikai teoriju un patstāvīgi, bez kapteiņa, kuģot es nemaz tā īsti nevaru, jo neprotu atiet no piestātnes. Šis toreiz bija tas punkts, ar ko atšķīrās jahtas īpašnieks no komandas biedra. Tu visu proti, esi apkuģojis tālas jūras un zemes, bet elementāri noparkoties nejēdz, ja Tev nav sava jahta. Toreiz bija tāda sistēma un tajā es atradu vietu, 2008. gadā dibinot šo burāšanas skolu. Vēlāk sāku pētīt nelielas, jūras spējīgas jahtas, ko varētu iegādāties. 2009 gadā – Atradu vienu 8 metrus garu jahtu – Zviedrijā. Ko izdevās arī iegādāties par 20 gadus vecas automašīnas cenu. Un tad sākās tas interesantākais. Patstāvīga kuģošana, kad kapteinis jau esi pats. Diezgan ātri apguvu trūkstošās lietas, un savu pieredzi turpināju dot saviem studentiem.
⛵Vēlāk, kursos sāka pieteikties arī interesenti no citām valstīm. Ar viņiem kopīgi sākām periodu, kad aktīvi tika nomātas jahtas Vidusjūrā, Karību salās un citur.
Šodien burāšanas skolas “Nautica” īpašumā ir viena no lepnākajām Latvijas jahtām. Un tā sniedz burāšanas prieku daudziem, kas vēlas nodoties šim galvu attīrošajam hobijam. Aiz muguras 20+ gadi pieredzes, vairāki desmiti tūkstošu nokuģotas jūdzes, starptautiski burāšanas instruktoru kursi u.c.
⛵Esam arī pirmā starptautiskā burāšanas skola ne tikai Latvijā, bet arī Baltijā. Un man ir prieks, ka varam sekmēt Valdemāra ideju turpināšanos – Latvji Brauciet Jūriņā. Tuklāt mans vecvectēvs bija Ainažu jūrskolas audzēknis un vēlāk tāljūras kapteinis, kuģu īpašnieks Kārlis Bezbailis. Vecais tēvs bija Jūras skautu līderis, bet tēvs dienēja kara flotē.